Warsztaty w 5B
Dziś kontynuowaliśmy temat asertywności.
Zaczęliśmy od pracy zespołowej – dzieci otrzymały starannie dobrane historyjki. Na ich podstawie miały przygotować, a następnie odegrać scenkę – należało zobrazować zachowanie asertywne (pożądane), uległe oraz agresywne. Uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem w odgrywanie ról.
Kolejno, każde dziecko zdiagnozowało swój poziom asertywności. Nie miarką, lecz specjalnym testem (należało odpowiedzieć TAK lub NIE na 20 pytań, a następnie zliczyć punkty – niższe wyniki wiązały się z większym natężeniem tej umiejętności)
Wyświetlono również kilkuminutowy filmik ,, 6 zasad odmawiania, czyli jak być asertywnym?” (dostępny w serwisie YouTube).
Na końcu pedagog podsumowała krótko informacje z tych oraz poprzednich zajęć w formie mapy myśli rozrysowanej na tablicy (przy współudziale dzieci).
To było bardzo wartościowe spotkanie, dzięki któremu każdy uczeń mógł lepiej poznać samego siebie oraz nauczyć się jak właściwie traktować innych ludzi.
Pedagog i psycholog szkolny